۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر:

اجرای ۱۰۰هزار برنامه با موضوع غدیر در کشور/هر استان یک برنامه ملی

اجرای ۱۰۰هزار برنامه با موضوع غدیر در کشور/هر استان یک برنامه ملی

یزد ـ مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر از اجرای بیش از ۱۰۰ هزار عنوان برنامه با موضوع غدیر در دهه ولایت سال گذشته و تداوم آن در دهه ولایت سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظریف منش پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت نزدیک شدن به ایام دهه امامت و ولایت اظهار داشت: سفر به استان یزد با هدف بررسی فعالیت های بنیاد بین المللی غدیر در استان و ایجاد آمادگی برای ورود به دهه امامت و ولایت در سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این بنیاد در دو بخش گرامیداشت، ترویج و معرفی همچنین فرهنگ سازی و معرفت افزایی برگزار می شود، افزود: بنیاد بین المللی غدیر در تلاش برای انعکاس حقیقت و فلسفه  غدیر است.

ظریف منش با بیان اینکه این دهه با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، افزود: دهه امامت و ولایت امسال با ۱۰ تا ۱۸ شهریور مصادف شده و در این دهه برای برگزاری ده‌ها هزار فعالیت فرهنگی، هنری، تبلیغی، ترویجی، علمی و ورزشی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر تاکید کرد: راهبرد این بنیاد، اجرای برنامه های گسترده در سطح ملی و در جهان اسلام است و تلاش می کنیم دنیا از انگیزه های غدیری و سرمایه فضیلت های امیر المومنین (ع) بهره مند شود و به همین دلیل کار بنیاد، کار برنامه ریزی و هماهنگی است و عمده فعالیت توسط مردم، دستگاه های اجرایی، تشکل‌های و ستادهای مختلف برگزار می شود.

وی با اشاره به آماده سازی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های گسترده تر افزود: امسال در زمینه گرامیداشت ایام غدیر، برنامه ها دو تا سه برابر خواهد شد و شرایط برای ترویج فرهنگ غدیر بسیار آماده است ضمن اینکه با موسسه های تبلیغی و فرهنگی نیز که به طور خودجوش فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کرده ایم و برنامه های هماهنگ اجرا خواهیم کرد.

ظریف منش یادآور شد: برای هر استان حداقل یک برنامه ملی با محوریت غدیر در ایام دهه ولایت و امامت در نظر گرفته شده به عنوان نمونه در استانهای قزوین و زنجان جشنواره خوشنویسی، در هرمزگان همایش «ولایت؛ محور وحدت امت اسلامی» در تهران همایش ملی غدیر بزرگداشت علامه عسگری و .... برگزار می شود.

وی تاکید کرد: تلاش داریم در استان یزد نیز برنامه هایی اجرا کنیم تا یزد به عنوان پرچمدار و پیشقراول گرامیداشت و ترویج واقعه غدیر معرفی شود که در این زمینه باید از ظرفیت هیئت های مذهبی و تشکل های مردمی به درستی استفاده شود.

ظریف منش همچنین به تشریح برنامه های دهه ولایت و امامت در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ هزار عنوان برنامه در سطح استانهای مختلف کشور اجرا شد ضمن اینکه برنامه اطعام نیز به عنوان یک اقدام ویژه در روز عید غدیر انجام شد و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این روز اطعام شدند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر یادآور شد: امسال در روز مباهله برنامه های گسترده کشوری به دلیل اهمیت این روز بزرگ و اعتبار آن نزد شیعه و سنی برگزار می شود ضمن اینکه برای برگزاری همایش تجلیل از سادات شهید نیز برنامه ریزی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: باید در دهه امامت و ولایت یک حرکت عظیم برای بیان حقیقت غدیر انجام شود زیرا حقیقت غدیر مانند یک گوهر درخشان است ضمن اینکه امیرالمومنین (ع) به عنوان محور وحدت مورد توجه همه جوامع است.

ظریف منش با اشاره به اینکه غدیر مفهوم مدیریت الهی بر جوامع را تبیین می کند، اظهار داشت: امر حاکمیت یک امر الهی است و اگر مدیریت جامعه بر مبنای ارزشهای الهی باشد، این جامعه به سمت و سوی صلاح و رستگاری پیش خواهد رفت.

به گزارش مهر، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در سفر خود به استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد دیدار و گفتگو کرد و در جمع خبرنگاران این استان نیز به تشریح برنامه های این بنیاد در دهه ولایت و امامت امسال پرداخت.

ریاست بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد بر عهده آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد و دبیری آن بر عهده حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد است.

کد خبر 4022507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha